czwartek, 7 lutego 2013

Zimowo i usterkowo.

Nie wiem dlaczego , ale od kiedy mam internet, a może nawet wcześniej sądziłam,że jest to "ustrojstwo" bezproblemowe.Zaczęło się w piątek wieczorem, trwało do poniedziałku, potem skokami do dziś.To serwer znikał[ciągle pisało na monitorze nie odnaleziono serwera], albo w ogóle nie było nic , a na dokładkę mieszkam w takiej"czarnej dziurze", bo i telefon zawodzi. Jest to bardzo denerwujące. Dziś byli fachowcy, coś tam robili, nawet weszli na dach, bo tam jest ten "łapacz fal". Zobaczę co z tego będzie.
Pani zima nie odpuszcza. Śniegu napadało, później znikał, za to szadź osadziła się i zrobiło się bardzo ładnie tak bajkowo.Chodziłam po ogrodzie jak słońce świeciło i zauważyłam jak roślinki tylko czekają żeby ruszyć.
Tulipany tarda zadziwiły mnie, bo mają 5-6 cm., i krokusy i hiacynty i inne tulipany. To wszystko jest przykryte liśćmi i rośnie . Gałązki i pędy które są kolorowe nabrały takiej intensywnej barwy, np derenia są błyszczące ciemno czerwone, kokornaka- zielone, soczyste, perełkowca- jasno zielone. Są to kolory czyste intensywne, widać że żyją.Z kokornaka można zrobić jakieś ładne ozdoby,  z derenia można zrobić takie wiąchy i postawić w kącie, długo zachowują kolor.
Jak słońce świeciło to jakoś tak łatwiej i szybciej zauważa się kształty, formy pni , gałęzi, a jest na co patrzeć.Przywykliśmy widzieć piękno roślin w czasie ich wegetacji, ale takie "gołe" są naprawdę ładne, a jeszcze jak osadzi się na nich szadź. Wszystko lśni jak diamenty, robi się tak uroczyście.
Dziś było jednak pochmurno, a te skoki ciśnienia są naprawdę męczące i tak już chce się wiosny.










Ja jestem "zwierze" ciepłolubne , sycące się zielenią, białego mam już dość.

2 komentarze:

  1. Stasiu - przepięknie. Tak u mnie też widać w ogrodzie, że wszystko zaczyna się rwać do życia.
    Piszesz o kokornaku - masz go w ogrodzie - jest problemowy ? Jak rośnie ? Zastanwiam sie nad jego zakupem, ale wolałabym mieć opinie z ręki, która go uprawia i dba o niego. Z internetem też kiedyś miałam problemy - jak to na wsi :) Życzę aby szybko przeszły - może przez tą pogodę tak szaleje.
    Uśmiechaj się - paaa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj Stasiu, nie tylko Ty chcesz wiosny! Zima u nas jest zbyt długa, ale pocieszmy się tym, że w Norwegii czy Szwecji jest jeszcze gorzej i dni mają kruciutkie:) U nas idzie ku wiośnie już dzień dłuższy i ptaki śpiewają:) Pozdrawiam i życzę aby ten internet działał niezawodnie:)

    OdpowiedzUsuń